نمایش 2 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #6316
      Developer .Developer .
      مدیرکل
      Up
      3
      Down
      ::

      وقت بخیر این تاپیک در خصوص چند موردی بود که کاربران گرامی سوال های پی در پی میپرسیدند . لازم دونستم در این تاپیک توضیحاتی خدمتشون عرض کنم که شامل موارد زیر می شود، اول از همه به تصاویر تحلیل های آقای گلن نیلی توجه فرمایید:

      تصویر اول

      نکته اول اینکه بابت کیفیت تصویر عذر خواهی میکنم یک مقدار پایین هست. و اما اصل قضیه در خصوص مدت زمان موج c در این الگو به وضوح قابل رویت است که مدت زمانی بیش از مجموع امواج a و b به خود اختصاص داده است. بسیاری از دوستان الیوتیسین سبک نئوویو این باور اشتباه را طبق شماتیک کتاب آقای نیلی دارند که، مدت زمان موج c در همه الگو ها نباید بیشتر از مدت زمان دو موج قبل باشد. این مسئله فقط در خصوص فلت ها و زیگزاگ ها صدق خواهد کرد و نه سایر الگو ها، دقیقا مطابق با تصاویر زمانی کتاب گلن نیلی و چیزی که دیده می شود،در مثلث ها موج e نباید مدت زمانی بیش از مجموع امواج d،c،b صرف نماید. این قانونی هست که در مورد همه مثلث ها می بایست لحاظ گردد.

      به این تصویر هم از تحلیل آقای گلن نیلی توجه فرمایید:

      تصویر دوم

      به خوبی دیده می شود که امواج از درجه یکسان هستند و در غالب الگوی مثلث تجمیع شده اند. مدت زمان موج c بیش از مجموع زمان امواج a و b می باشد و هیچ نقضی در شمارش ایجاد نخواهد کرد. زیرا الگو 5 موجی هست.

      و نکته مهم بعدی که در مبحث درجه می باشد:
      ((درجه مفهوم نسبی هست و نه مطلق ))
      اگر به تحلیل های بالا توجه کنید می بینید که در مورد اول؛ موج b از مثلث واقع شده در موج e از منظر قیمت و زمان بزرگتر از شاخه ی B مثلث اصلی در این الگو ی غیر استاندارد می باشد. تا زمانی که هارمونی الگو به هم نریزد چنین چیزی، موج شماری را دچار نقض نخواهد کرد.
      یک مثال ذکر میکنم :
      فرض کنید در حال روُیت یک الگوی زیگزاگ هستید که موج c از زیگزاگ بسیار بزرگ است، هم از نظر زمان هم از نظر قیمتی! یعنی تمام شباهت های 1/3 هم زیر سوال میبرد ، اینجاست که باید به شمارش شک کرد که قطعا اشتباه هست. این مثال در مورد تمامی شاخه ها صدق خواهد کرد. مثال مجدد اینکه فرض کنید موج 4 در یک شتابدار چنان بزرگتر از موج 2 هست که از منظر هارمونی کل ساختار زیر سوال برود، پس نتیجه میگیریم موج شماری اشتباه هست و ساختار ها از درجه یکسان نیستند.

      دوستانی که در مورد درجه سوالاتی در ذهنشون هست شاید این سوال هفته به آن ها کمک کند:

      سوال ۱۲-چه راه هایی برای تشخیص درجه در الگوهای موجی وجود دارد؟

    • #6322
    • #6431
      Up
      4
      Down
      ::

      برای اینکه یک موج یک درجه بالاتر از موج دیگر باشد، باید از منظر قیمت، زمان، پیچیدگی بیش از موج در حال قیاس باشد، اگر دو مورد از موارد ذکر شده را دارا بود، کفایت می کند.
      نکته : بیش از سه برابر موجی که با آن مقایسه می شود.

نمایش 2 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.