5/5 -6

چرا تئوری موجی الیوت گاهی شکست میخورد؟

بسیاری از مردم بر این باور هستند که تئوری موجی به تحلیلگر اجازه می دهد که تحرکات بازار را در هر نقطه ای و در هر تایم فریمی تحت بررسی قرار دهد، و این تصور را دارند که صرف زمان فعلی برای تعیین یک ساختار می باشد. متاسفانه حتی بهترین تحلیلگران موجی هم نمی توانند پیشبینی کنند که همیشه یک بازار چه خواهد کرد. برخی اوقات ساختار موجی واضح است و برخی مواقع ساختار ناواضح می باشد.

در مراحل اولیه و پایانی الگو های شتابدار (یعنی موج 1 و موج 5 ) و در مراحل اولیه الگو های اصلاحی و (یعنی موج a و موج c یک فلت یا زیگزاگ، یا مثلا موج e از یک مثلث شفافیت به بالاترین میزان خود می رسد.

در سمت دیگر قضیه در اواسط یک الگو ، (در شتابدار ها موج 3 ، در اصلاحی ها موج b ، در مثلث موج c ،  در دیامتریک موج e ) بازار یه کمترین میزان شفافیت ساختاری خود می رسد.

برای درک این مسئله به این مثال توجه کنید:

فرض کنید در حال رانندگی از لس آنجلس به نیویورک هستید. قوانین به این صورت است که شما باید درون مرز های ایالات متحده بمانید، نمی توانید مسیر خود را تغییر دهید (مثلا به غرب بروید). اما در حین حرکت در مسیر بزرگراه، مسیر های محدودی به خارج از کالیفرنیا وجود دارد. هر چه بیشتر از ایالت خارج بشوید تعداد این مسیر های خروجی افزایش می یابد. تا زمانی که به وسط آمریکا برسید تقریبا می توانید به هر نقطه ای تا انتهای شمالی قاره آمریکا سفر کنید.

با عبور از مرکز آمریکا تعدد مسیر های انتخابی کاهش می یابد. هر چه به شهر نیویورک نزدیک بشوید تعداد انتخاب های شما کمتر و کمتر خواهد شد.

نظریه موجی نیز دقیقا به همین صورت عمل می کند. با استفاده از مفاهیم نئوویو در مراحل اولیه و انتهایی توسعه یک الگو پیش بینی بازار امری راحتتر تلقی خواهد شد. هر چه به اواسط یک الگو نزدیک تر می شوید تعداد احتمالات بیشتر و بیشتر خواهد شد، تا این که به بالاترین حد خود می رسد. همانطور که بازار به انتهای مسیر سفر خود می رسد، تعداد احتمالات (تعدد سناریو ) به کمترین میزان خود کاهش پیدا می کند و در نهایت به یک انتخاب منجر می شود.

در نهایت با توجه به واقعیت های فوق در تئوری موجی ، در ابتدا و انتهای الگو ها ، پیشبینی های تحلیلگر میتواند بسیار دقیق  و خاص باشند. در مرکز توسعه هر الگو می بایست از پیشبینی های دقیق خودداری کرد و فقط میتوان از عبارت کلی سخن گفت ، مثلا بازار صعودی است یا نزولی ! اما نمی توان این رفتار را به صورت دقیق آنالیز کرد که چگونه به آنجا خواهد رسید.

Why does Elliott Wave sometimes fail? Answer: Many people believe Wave theory allows the skilled analyst to predict market action at any junction on any time frame, believing it is just a matter of spending the required time to determine current structure. Unfortunately, even the best wave analyst cannot specifically predict what a market will do all the time. There are times when wave structure is clear and times when it is not. Structural clarity is highest during the early and late stages of impulsive patterns (i.e., wave-1 or wave-5) and the early and late stages of most corrective patterns (i.e., wave-a, wave-c of a Flat or a Zigzag and wave-e of a Triangle). Structural clarity is lowest near the center of any wave pattern (i.e., wave-3 of an impulsion, wave-b of a Flat or Zigzag, wave-c of a Triangle, wave-d of a Diametric and wave-e of a Symmetrical). To understand why, imagine you are driving a car from Los Angeles to New York City. The rules are you must stay within the boundaries of the United States, you cannot backtrack (i.e, you cannot go West), but at each juncture in the highway, you can take whatever route you choose. When first embarking, there would be a limited number of routes out of California, but the further you move out of the state, the more branches in the road you could take. By the time you reach the middle of America, you could be at almost any point in any number of states from the northern to southern end of the continent. As you pass the center of America, the number of available routes to reach your destination would begin to diminish. The closer you get to New York City, the fewer and fewer choices you have. Wave theory works much the same way, which is why market action can be predicted so specifically (using NEoWave concepts) during the early and late stages of pattern development. As a market moves away from its start, near its halfway point, the number of structural possibilities is at its greatest. As the market continues its journey and approaches the end of its development, the number of possibilities begins to diminish, eventually returning to one. As a result of the above realities of wave theory, during the beginning or end of patterns, forecasts can be very specific and accurate. Toward the center of any formation, the analyst must refrain from making specific forecasts and speak only in general terms (for example, "the trend is up"), but will not be able to predict specifically how it will get there.

0
سوال
تاریخ سوال:

2006/07/31

لینک سوال:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید0
هیچ محصولی در سبد خرید نیست!
باز هم خرید دارم
0